Shemyhon Natalia

1  Шемигон Н.Ю.

Shemyhon Natalia Yuriivna PhD (Candidate if Pedagogical science), associate Professor of pedagogy, methodology and management of education department in UEPA

2 Освіта, кваліфікація V. N. Karazin Kharkiv National University 2001, specialty – “The history of Ukraine”, qualification –  historician, the teacher of history and  social studies
3 Вчений ступінь PhD (Candidate if Pedagogical science),  Candidate’s dissertation “Formation of professional value orientations of future teachers in the process of vocational training”
4 Вчене звання associate professor
5 Сертифікати, підвищення кваліфікації Sumy State University. Advanced training “Methods of activating the educational process: current trends” certificate СП№05408289 / 1927-20. 2.10.2020-12.10.2020IMG-2022f1abc997b145c98999562b7b78a2-V

Online course “Inclusion and internationalization at the middle of the school”, Cheska Republic, April 2021

Безымянный

6 Сфери наукових інтересів

Inclusion, adaptive technologies in education .

7 Викладає курси List of disciplines

1.Pedagogical  conflictology

 

2. Theory and methodology of educator work

 

3. Social and ecological and life safety.

8 Посилання на профілі https://scholar.google.com.ua/citations?user=34A7mkkAAAAJ&hl=uk
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6439-1245 

h-index: 2

Researchgate https://www.researchgate.net/profile/Natalya-Shemihon/experience

9

Найбільш вагомі публікації

  1. Шемигон Н.Ю. Пасічник Є.О.Аналіз професійних гендерних стереотипів студентів економістів. Проблеми інженерно-педагогічної освіти//Збірник наукових праць.-2018. -№60.
  2. Шемигон Н.Ю. Організація адаптивного інклюзивного простору у закладах вищої освіти / Н.Ю.Шемигон// Молодь і ринок. Дрогобич,2019. №–7 (174)- С46-50.
  3. Шемигон Н.Ю. Адаптивний інклюзивний освітній простір закладу вищої освіти – його характеристики, функції та структура ). //Проблеми інженерно-педагогічної освіти. Збірник наукових праць. Випуск 65.-Харків, Ураїнська-інженерно-педагогічна академія (УІПА), 2019.
  4. Розвиток адаптивних можливостей особистості з особливими освітніми потребами в адаптивному інклюзивному просторі.// Адаптивне управління: теорія і практика. Педагогіка. Том.8.-№15, 2020 [Електронний ресурс].
  5. Natalya ShemyhonТhe essence and structure of students’ readiness to engage in distance learning//Journal Plus Education, ISSN: 1842-077X, E-ISSN (online) 2068 – 1151 Vol XXVIII, 2021, No. 1, pp. 162-169 https://www.uav.ro/jour/index.php/jpe/article/view/1565
  6. Шемигон Н.Ю. Ціннісні орієнтації та їх значення для активізації адаптивних можливостей студентської молоді – теоретичний аспект. / Н.Ю.Шемигон./Проблеми інженерно-педагогічної освіти. Збірник наукових праць. Випуск 70.-Харків, Ураїнська-інженерно-педагогічна академія (УІПА), 2021 – С.39-47.
10 Участь у наукових проектах

Take a part in the academic research work (№ВШ 19-01 )“ Theoretical and methodical approaches of creation and usage of adaptive technologies in the    preparation process for master’s degrees  management of educational  establishment”

11 Рівень володінняін. мовою (мовами) English B1
12 Адміністративна робота

Мова

Квітень 2024
П В С Ч П С Н
« Лют    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
темы для wordpress