Педагогічна практика

Згідно з графіком організацій навчального процесу на 2019-2020 н.р. студенти групи ДМП-ОПН пр., які навчаються за освітньою програмою 011 «Освітні, педагогічні науки» першим (бакалаврським) рівнем проходили педагогічну практику, що тривала з 27.01.2020р по 22.02.2020р. (наказ № 55 від 17.01.2020). Базами проходження практики (згідно підписаних договорів) були наступні заклади освіти: Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №53 Харківської міської ради Харківської області, Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад» (ясла-садок) №303 Харківської міської ради, Павлівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Богодухівської районної ради Харківської області, Комунальний заклад «Художня школа Краматорської міської ради».

Метою педагогічної практики було формування у здобувачів освіти уявлення про реальну виховну та діагностичну діяльність закладів освіти різних типів, особливості організації виховної роботи в освітньому процесу (в тому числі з урахуванням інклюзивного освітнього середовища), обов’язки педагогічних працівників щодо психодіагностики та виховання.

Програма педагогічної практики включала вивчення наступних аспектів діяльності закладу освіти:

- нормативно-законодавчого – ознайомлення із закладом освіти, особливостями роботи, комплектуванням дитячих груп та забезпечення їх кадрами, знайомство з адміністрацією, відділами, штатом працівників, вивчення документації закладу;

- психодіагностичного здійснення всебічного вивчення особистості учня за допомогою психодіагностичних методик та складання соціально-психологічної характеристики досліджуваної особистості;

- виховного – ознайомлення з основними напрямками виховної роботи педагогічного колективу закладу освіти та окремого підрозділу, вивчення плану організації  виховної роботи, відвідування та аналіз виховних заходів та розробка і проведення самостійно виховних заходів у поза навчальний час;

- освітнього та соціально-виховного – ознайомлення з основними групами дітей, які виховуються в закладі освіти; документацією, посадовими обов’язками, видами, функціями та напрямками роботи соціального педагога, практичного психолога, асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням.

Програма педагогічної практики та зміст завдань, які виконували здобувачі освіти під час її проходження, дозволили досягти програмних результатів та сформувати компетентності, що передбачені ОП 011 «Освітні, педагогічні науки».